דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נישואים פתוחים ? 

מאת    [ 29/03/2010 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 2963 פעמים ]

לרוב פופולאריות בקרב בני המין השני ניזונה מפתיחות מחשבתית ומעשית בכל הקשור למגע בין אישי. אשכיל ואכתוב כי פופולאריות זו אינה באה לידי ביטוי רק בקרב בני המין השני אלא נתפסת כ"נכונה" יותר בקרבם.

אז נכון שאנו נמצאים בעידן בו המגע תופס תהודה "מינית" ובהגדרתו הפופוליסטית כ"מטריד". אבל בינינו - נעדיף אנשים עם לב מחייך שנותנים לנו להרגיש טוב, כשמלטפים כשצריך, שקשובים לנו, שנותנים לנו תחושת שייכות מאשר אנשים אנמים. ללא הבדל של דת, גזע ומין.

כל זה נכון למרחב האמיתי אך מה הדין לגבי המרחב הווירטואלי - האם גם בו נעדיף את החום - את המגע המלטף - ככלל התשובה היא כן. בהחלט.

אנחנו אוהבים שמגיבים על תמונות שעדכנו זה עתה, אנחנו אוהבים שמגיבים על פוסטים שכתבנו, אנחנו אוהבים שהסטטוס שלנו זוכה לתגובות - אנחנו אוהבים להרגיש שמתעניינים בנו. שמנהלים איתנו סוג של שיח, להיות מחוזרים ופופולאריים עד כמה שניתן.

לעיתים, המרחב הווירטואלי תופס, במידת מה, את מקומו של המרחב האנושי, האמיתי, וכך ניתן לראות בין חברי בפייסבוק את הנערה היפה ששוכנת באוסטרליה הרחוקה עם בעלה ובנה מנהלת את קשריה החבריים והמשפחתיים על גבי ה- wall. את אשת הקריירה העסוקה שמעדכנת, מתחת לשולחן הישיבות, סטטוסים ללא הרף כתחליף לשיתוף voice עם מכריה. חוצה גבולות.

כל זה נכון לכרטיס אישי בו החברים הוירטואליים שלך קשורים, במידת מה, לעולם האמיתי שלך. כאן עולה השאלה - מה הדין לגבי פרופילים של נבחרי ציבור - בכירים בארגונים - סמנכ"לים בחברות מונפקות - האם במרחב הווירטואלי נדרשת הפרדה בין החיים האישיים ל"ציבוריים" - האם נדרש לשמור על פסון ?

בהתבסס על טבע האדם, על הצורך בחום ואהבה, על החיזוקים שעושים לנו טוב, על הפסון הציבורי הנדרש מבעלי מעמד וייצוג - מהם הגבולות הנדרשים במרחב הווירטואלי ?

רבות נכתב על הפרופיל של ח"כ ציפי חוטובלי. על הפרופיל ה"חברותי" מידי, על שמשלבת הצעות חוק לצד תמונות אישיות מ"נפאל" ותיוגים שלא מביישים צעירה שוקקת חיים. אין ספק שכניסה לחיים הווירטואליים השוקקים של חוטובלי מעוררת בי יותר אמפתיה מאשר כניסה לחיים הווירטואליים האנמים של ח"כ גדעון סהר. אין ספק ששילוב בין הפן האישי למקצועי מעניק נופך מעורר יותר וככל שאנו, ציבור הבוחרים הצעיר, מחפשים את השייכות, החום והמגע המלטף נעדיף, ברמה התת תודעתית, את הגיגיה ותמונותיה של חוטובלי על פני אזכורים יבשים של הצעות חוק ותמונות חנוטות של ביקורים ברחבי הארץ שמופצים בפרופיל של ח"כ גדעון סער. מעניין יהיה לבחון את ההשפעה הווירטואלית על התוצאות הפרקטיות בקרב קהל הבוחרים. מקרה אובמה זכור לנו כטוב. כמעולה. בדומה, פרופיל של סמנכ"ל בכיר בארגון שמעדכן באופן גלוי לכל חבריו הווירטואליים תמונות מחיי היום יום שלו, מחובק לעיני כל, חושף את תוככי משפחתו והפלטפורמה האישית ללא לאות - מרגיש לי נכון יותר על פני פרופיל אנמי של סמנכ"ל אחר. עם זאת, חשוב לזכור כי גם כשהכרטיס ברשת החברתית נפתח, שלא במסגרת התפקיד, עדיין איש ציבור ככל בכיר אחר בארגון מייצג לא רק את עצמו אלא גם את בית המחוקקים, את הארגון בו עובד, את בעלי המניות ומשמש כמושא להערצה מקצועית בקרב עובדי הארגון.

אם כך, מהו הדין ?

גם לנישואים פתוחים יש גבולות - פרסם תמונות, החלף הגיגים, עדכן סטטוסים - פעילות זו מעוררת אמפתיה. עם זאת, זכור תמיד שאתה מייצג גם את לא רק את עצמך. השקע מחשבה לפני כשאתה נכנס למיטה עם זו שרק הכרת. חשוב על התנהלות שחושפת יותר מכפי שהחברים צריכים לדעת. תמונות מחתונות וצחוקים עם החבר'ה הם בהחלט טבעיים ורצויים אך לא צריכים בהכרח להיות גלויים בפרופיל האישי. 3 כללים:

אשתי לא מרשה לי - פרופיל אישי דורש מבעל הפרופיל לאשר כל פונה על מנת שתהיו חברים. Facebook Page, בניגוד לפרופיל אישי, מאפשר קשר חד כיווני ובכך מאפשר את יכולת ה"מעקב" ללא צורך באישור אישי. ההפרדה בין הפרופיל האישי לדף פייסבוק מאפשר לכם, לסנן את התכנים שיופיעו בכל אחד מהכרטיסים.

תקוות שווא - אז סיכמתם על מערכת יחסים פתוחה, אתה רשאי לשתף אחרים בחייך, אתה עושה זאת בשכל ובתבונה. אתה זוכר שאתה לא רק גבר אלא גם בעל משפחה. בהתאם, עדכן ביוגרפיה על פעילותך, תפקידך, מיזמך וכל מידע נכון וחשוב עסקית למשפחה שלך.

היה רגיש - לא משנה אם בחרתם במערכת יחסים פתוחה ואם אשתך לא מרשה לך - עדיין כבעל תפקיד וכאיש ציבור מייצג אתה צריך להקשיב. להיעזר בדעות החברים ולא לנהל קשרים חד צדדים - תזכור, אתה לא רק אדם פרטי. בחרת בנוכחות ווירטואלית - היה רגיש לתמרוריה.

אנשים מחליטים מה דעתם עליך לפי הדבר הראשון שעולה להם ב-Google. כשאתה עושה גוגל על עצמך - מה עולה בתוצאות החיפוש אם בכלל ? האם מה שאתה רוצה שיופיע ? B-Brand - עולם חדש של שיווק. www.b-brand.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב